Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2017-03-04

Månads updatering


Kommer inte på något vettigt att skriva på ett tag nu, Portföljen fortsätter att kämpa de går väldigt långsamt förtillfället.

Vet inte om jag nämnde de men jag köpte in mig på börs introduktion på ett bolag som tillverkar fönster med solceller de tror jag kan bli stort i framtiden.
Buy and Keep :)
Förutom detta köpet på ca 8.000kr så kommer jag avvakta och försöka få ihop en liten kassa men förtillfället har jag failat ganska grovt men jaja.
Får ge nya tag och köra järnet och bara ligga i disciplin är ju viktigt har jag hört :)


Passar på önskar en riktigt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Johan, tråkigt att det går lite slow. Det är dock en verksamhet där man måste göra lite mer efterforskningar. Om du är osäker på aktier, avvakta. Men varför inte indexfonder:

    DNB Global Indeks
    SPP Aktiefond USA
    Swedbank Robur Access Asien
    Didner Gerge Aktiefond/Småbolag

    Alla dessa bortsett från Didner Gerge har låga förvaltningsavgifter, ungefär på 0.20%. Om du som jag behöver marginal för att läsa in dig på aktiemarknaden, köp dessa billiga indexfonder och dubbelkolla deras historik. Men var inte impulsiv. Du kan inte äga en fond i 6 mån och sedan utvärdera, du måste ge fonden tid för att dess innehav skall ge utdelning. Läs på om vad en indexfond är. Köp inte aktier i bolag på snabba tips, utan köp i så fall aktier som du känner igen, och som du vet ingår i bolag med ordnad ekonomi. Ifall jag var du skulle jag gå in i välrennomerade indexfonder med historik. Men fördela dina pengar jämt, inte alla slantar i en fond. Vänta i ett år, utvärdera sedan. Men man gör bara förluster på att hoppa mellan innehav. Du behöver inte mer än fem fonder max, bara att dessa täcker: olika världsdelar och branscher.

    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Jo men jag har index fonder också. förvisso har du helt rätt i att man måste efterforska och de gör jag men jag behöver ändå lära mig och ända sätt för mig att lära mig är faktiskt att handla alltså jag menar inte fysisk att köpa utan jag syftar på att jag måste göra något.
    Att de blir fel de måste jag nog nästan räkna med dessutom så kommer jag fortsätta ha portföljen i flera år framåt.

    Och jag är ganska nöjd med min portfölj som den är just nu dock så gjorde jag nog faktiskt bort mig när jag valde sälja av vissa innehav i fonderna de var nog faktiskt bara dumt.

    Men jag tror ändå ända sättet för mig är att try and error.

    Jag tackar för alla råd och jag skall ta med mig dom i åtanke definitivt

    SvaraRadera