Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2017-11-14

Money is everything

Precis som rubriken säger så är pengar precis allt.
Oavsett vad du vill göra så kostar de mesta pengar idag och otroligt mycket mäts i pengar när de kommer till resultat i exempelvis bolag.
Kollar man på hur en individ presterar i en specifik position och enbart kollar vinst respektive kostnad och de också den ända parameter man tar hänsyn till så får man ett väldigt kortsiktigt tänkade tycker jag.

Men jag är antagligen inte VD material men de gör inget jag tycker om siffror men jag ser på många fler parametrar när jag räknar in ett resultat.
De kan ibland vara skönt att drömma iväg om man hade xxx miljoner så skulle jag minsann köpt en ny bil eller ett stort fint hus, det var drömmar jag hade tidigare.
Nu på senare tid har de ändrat ganska drastiskt de där suget efter en 1 miljon bil är inte lika stort längre utan suget att sätta andra människor i arbete suger ännu större.
Känslan av att kunna sätta fler människor i arbete och fler människor att samarbeta med alltså wow de måste vara fantastiskt roligt och få lära känna så många individer de något som jag en dag önskar jag kunde göra.
Att bara komma på något som man kan driva framåt tillsammans med andra hade varit fantastiskt kul med mycket att lära sig också vidare.
Har ju flera stycken jag så gärna vill hjälpa och sätta i arbete men jag kommer inte riktigt på något som skulle kunna ge mycket pengar främst till bolaget och bolagets anställda etc och de finns inget bolag heller för den delen men du fattar ändå hoppas jag.
Jag har ju rätt driv vill jag något så får jag ALLTID de jag vill på ett eller annat sätt man får bara jobba och funkar inte de då får man jobba mer tills man knäcker nöten liksom.
Respekt ärlighet och öppenhet tror jag man vinner mycket på oavsett vad de gäller, kan faktiskt säga att dom gånger jag gjort fel så har jag kontaktat kund och sagt som det är att jag har gjort fel förlåt de har fungerar oftast väldigt bra.
Ganska säker på att jag skulle kunna styra ett bolag tillsammans med andra människor.
Så min målsättning är därför lite annorlunda istället för bil så är de ett eget bolag jag vill driva som en liten bebis.
Jag har ju ändå 4-5 timmar att bränna när jag slutat jobbet och bara sitta av dom när de går så många människor där ut som man kan sammarbeta eller jobba med för at bygga något fint känns knäppt.




Vad har ni för tankar går ni också i tankar om eget bolag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar