Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2020-03-09

volatilitet

Äntligen börjar det röra på sig på börsen.

Har väntat så otroligt länge bara börsen började ju morgonen att gå ner 7% de var länge sedan jag såg någon sådan eller jag har nog aldrig sett något sådant faktiskt.
Dessutom har jag börjat skriva en logg på börsen hur den beter sig mest för att försöka skapa mig en bild själv av hur det ser ut.
Jag har även gått in och köpt ett bolag som säljer hygien artiklar tyckte de kändes passande + att dom har även aktieutdelning.
Egentligen hade jag inte tänkt att gå in just nu utan vänta lite till men jag tyckte den här aktien ville jag nog gärna ha inte så värst säkert att den sticker förvisso men jag kände att jag vill ändå ha den.

Nu återstår bara att fylla stridskassan upp till 120.000kr just nu tror jag vi ligger på 78.000kr så jag behöver skynda mig ditt faktiskt litegran så.
Vill ju inte börja använda stridskassan redan utan tanken är att den skall jag spara till lite lite senare vi får se exakt när.

Men de känns ändå väldigt kul att det äntligen är lite rea på börsen har väntat länge på det,jag tänker dock att jag väntar lite till så får vi se hur rean förändras över tid.


Ha en god vecka

2 kommentarer:

  1. Rea? Tja, vem vet? Vad är vi ned? Knappt 20 % på OMXSPI? Kanske blir det 30 eller 35 innan vi är klara. Kanske 40. Spännande är det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns inte som vi hann gå ner något större, men vi får väl se efter allt runt och kring, skall bli intressant iallafall och se fortsättningen.

      Radera