Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2020-12-29

Gott nytt år


 2015 började jag att spara och tanken var att jag på något sätt skulle nå 1 miljon på fem år, så här efter 5 år kan jag bara konstatera att jag har misslyckats totalt inte ens i närheten av 1 miljon, lyckades bara skrapa ihop 650.000kr på 5 år känns ju lite trist faktiskt.

Men då får jag också påminna mig själv att jag haft en hel del lärdomar på vägen bland annat köpte jag in en ny bil under 2018 för att kunna ta mig till och från arbetet på ett säkert sätt utan att jag skall få magsår och annan mental instabilitet som bussåkandet ger med sig där jag bor :)

Den gick trots allt på 139.000kr, innan dess hade jag också investerat i Starbreeze och den vet ju alla hur bra de har gått.

Sedan efter de kom Brexit eller om det var innan detta möjligen som kom och påverka portföljen en aning men inte så värst mycket faktiskt.

Efter de kom Covid-19 som ett frimärke på posten så det har nog varit allt annat än lätt, det ända jag har kunnat göra är att sitta stilla i båten och leta efter ställen att ro iland.

 

Men betyder det att jag kommer sluta nu, absolut inte bara att jag misslyckats på ett större mål hur det kommer att te sig längre fram får väl framtiden avgöra.


Gott nytt år !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar