Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2022-05-09

Bostads köp

Jag har köpt en ny bostad, det känns både kul och sorgligt för det innebär att jag lyckades aldrig uppnå 1 miljon.... Jag är tillbaka på 350.000kr igen suck.

Nu behöver jag fixa en strategi för att komma tillbaka starkare än tidigare, jag har ett bra välbetalt jobb men trots de känns det ändå som jag skulle behöva börja jobba på helgerna också men jag tycker det är lite svårt att hitta något.

Helst hade jag ju velat haft ett truckjobb på helgerna och systemutvecklare på vardagarna de hade funkat perfekt, har ni några tips på extra jobb eller kanske ni till och med jobbar extra utöver ordinarie jobb några tankar?

Bara 500.000kr känns väldigt långt men kunde jag få in typ 5-6000 tusen kronor extra varje månad så hade det gjort susen.

jaja så är det men då är iallafall sommaren på ingång med stormsteg, och börsen verkar det gå dåligt för också otroligt dålig tajming för min stridskassa finns inte längre kvar.

Försöka börja bygga upp en buffert igen känner jag nog att jag behöver alternativ struntar jag i det nu eftersom börsen gått ner och börjar bygga en buffert snart igen eller så gör man båda delarna kanske aa vi får se.

Många tankar som går runt i skallen på en, slänga saker tömma lägenheten städa och hålla koll på börsen sköta jobbet samtidigt ringa mäklare bank också vidare.

 

 Hejdå delmål och Hej nya delmål:



 

Trevlig sommar på återseende!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar