Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2023-11-05

2023 Go F**k yourself

 Tjenare

brukar försöka att skriva positiva inlägg men inser att jag inte riktigt lyckats med de heller, aja Börsen tickar på men min portfölj lyser fortfarande med blåa siffror totalt men de är inte långt kvar tills de blir röda siffror och så blir de när man kör något långsiktigt antar jag.

Om man inte tradar då för då kanske man försöker fånga dipsen och säljer av på topparna, men för mig så handlar de om att fortsätta och de har jag däremot gjort dock lite för kasst den senaste tiden.

Jag har även börjat fundera på om bostadsköpet var så himla smart då kostnaden per kvadratmeter var lite högt tycker jag, Troligen kan jag få ut de jag köpte lägenheten hur som helst jag har inga direkta planer på att flytta egentligen.

Däremot har jag räknat på om de skulle löna sig att skaffa en lägenhet närmare jobbet och göra sig av med bilen då hade jag förmodligen kunnat spara väldigt mycket pengar tillfälligt.

Samtidigt hade jag fått tillbaka 400.000kr vilket kanske hade varit bättre för att försöka få in mer på börsen, vet ju inte riktigt när stor rean sätter igång på börsen heller.

Ioförsig de hade ju vart 400.000 + 90.000 för jag har även 90.000kr på ett separat konto som bara tickar ränta just nu alltså inte på ett ISK.

Anledningen till de är för att jag väntar på att börsen skall börja med lite mer rabatter, jag är nog inte själv om att vänta.

Men jag har även funderat på att försöka skaffa ett boende i ett annat land för att i första hand hyra ut och få in lite extra inkomst till aktierna men jag antar att det är ganska svårt att få till det, jag tänker på städning hade man kunnat ha en robotdammsugare bara men då gäller de att de inte ligger massa skräp på golvet, De bästa hade väl varit om de fanns en dammsugare som kunde plocka upp skräp och handdukar och sånt också.

Sen behöver du ju ha någon som bäddar ordning sängen efteråt också så nja du behöver nog ha någon form av städfirma ändå tusan.

Men roboten hade kunnat göra de mesta av städningen ändå, hur som helst de är ett spår som jag faktiskt funderar på, exempelvis skulle de vara extra bra på ålderns höst då en kanske skulle vilja gå i pension då kan de vara gott att ha ett fint boende som betalat sig självt liksom.

Yes många tankar men men den som lever får se.

 

Just i skrivande stund ligger min portfölj på ca 450.000kr som alla andra har de backat med ca så där 40.000kr, sen inser jag att ja faktist inte uppderat på ett helt år och inte heller uppdaterat graferna på ett bra tag så får försöka göra detta så småning om.

 

Önskar alla en fin jul

Havre bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar