Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2018-12-08

Updaterat för November!

Tja

har nu uppdaterat för November månad och de ser ju egentligen värre ut än vad det är.. har ju valt att betala av bilen på 104.000kr så där försvann ju relativt mycket sedan gjorde jag en större förlust i Starbreeze eller ja den är ju egentligen inte realiserad utan jag låter de aktier ligga kvar.

Men helt klart gör det att vi bakat 3st delmål från 450.000kr till 300.000kr de känns inte kul alltså men så är det ibland och ja kommer ju kunna nå 400.000kr igen under 2019 men för att nå 450.000kr så fort som möjligt så behöver jag hitta ett extra jobb på helgerna tillsvidare.
Har funderat lite på vad jag skulle kunna tänka mig jobba extra med på just helgerna och de är egentligen öppen för allt har ju dessutom tillgång till bil vilket gör det lite enklare även om de kostar lite bensin så hoppas jag att de inte skall bli så dyrt så att det lönar sig att jobba.
Men vi får se lite grann hur jag löser detta men på något sätt skall de väl gå dessutom är det snart jul och många vill vara lediga och då tänker jag lite tvärt om här kanske finns utrymme för att tjäna en peng :)

Hur som helst några nya aktie köp har de inte blivit däremot har jag istället lagt pengarna på sparkonto så länge med 0.65% ränta vilket inte är särskilt mycket men jag tänker att de ligger bättre där än på mitt normala bank konto.

En sak till är att jag funderar på om jag inte skall ta dom 4 närmaste månaderna och satsa på fler utdelnings aktier de skulle innebära att jag får då in 40.000kr på nya utdelnings aktier och de hoppas jag skulle kunna öka kommande aktieutdelning för just nu har det stått relativt still på den biten tyvärr.
Utdelning är ju ändå väldigt för förträfflig eller om jag skulle sätta upp en plan för varje aktie att så och så mycket sätter vi på dom aktierna per månad eller per kvartal eller något i den stilen så det hela tiden kommer in pengar just för utdelningarna.
En får fundera vidare :)

Önskar alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar