Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2019-07-21

Semester

Nu har jag precis som säkert många andra semester, vilket känns väldigt skönt lite tid för mig själv och kan reflektera över saker och ting.
2018 blev ett år fullt av blandade känslor som en berg och dal bana sommar var den bästa på mycket mycket länge och efter den sommaren kan jag konstatera att 3 månader är den absolut bästa längden på att återhämta sig iallafall för mig.
Jag har också insett hur lite jag passar in i 7-16 och alla regler och mönster hit och ditt, visst jag sköter mitt jobb exemplariskt men jag trivs inte med att hela tiden ha känslan av att någon annan kontrollerar mig från 7-16 varje dag 5 dagar i veckan.
De 2 dagar jag är ledig känns de inte heller som unikt på något sätt eftersom då är också alla andra lediga de blir så otroligt fyrkantigt när man börjar tänka på det.
Jag gillar inte riktigt mönstret fast samtidigt känns det otroligt skönt att ha ett jobb att gå till så att det kommer in pengar för att handla mat och toapapper och betala hyran för lägenheten.

Från början trodde jag de kanske är något fel på mig men de nog bara så att jag tycker om att jobba lite mer friare egentligen men nu är det som det är.
Pengarna kommer ju in iallafall och jag hoppas kunna landa på en 10.000kr i bara utdelningar i år men vi får se det är lite osäkert ännu.

Det finns faktiskt en låt som skulle passa in väldigt bra just nu som heter Little boxes med Mavlina Reynolds länk till youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=2_2lGkEU4Xs



 Hoppas ni alla får en riktigt fin sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar