Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2019-09-14

Updaterat!

Har nu uppdaterat för Augusti månad.

De blev en del kostnader i Augusti och kommer bli ännu fler i September så jag ser inte så ljust på just September kan bara konstatera att bilen kostar mig en smärre förmögenhet.
Jag kommer behöva göra något åt detta för de är inte hållbart prio är att försöka flytta för att få ner kostnaden men problemet med de är att ditt jag tänkte flytta är det inte direkt billigt så därför har jag valt att bo kvar och pendla till jobbet.
Dessutom har jag lyckats sänka bensin kostnaden med 50% genom att skaffa en samåkare och de funkar bra för ekonomin, jag borde egentligen börja med matlådor igen för att spara pengar men de känns inte vidare lokande för att jag får ca 520 kr i månaden från jobbet i form av lunchpengar eller riskkort heter de väl egentligen.
För mig är det fler + än minus att äta ute på arbetstid dels kommer jag ifrån jobbet och jag får kommit ut en sväng på promenad de är trots allt en bit att gå till närmsta ställe.
Det gör att mitt humör hålls uppe än att jag skall sitta inomhus på jobbet i ett trångt litet kök med 35897348957837 andra personer.
Men också så har jag en budget för hur mycket jag får lägga på ute mat varje månad och de max 2000kr inte en droppe mer, hittils har det faktiskt fungerat riktigt bra.

Jo just det kostnaden för bilen skenar ju något kopiöst för att jag kör så långt varje dag, eftersom efter 1500 mil så skall bil skrället in på service vilket blir 2 gånger per år det ger en totalt kostnad på 11000kr bara för att ha bilen för att ta mig till jobbet.
Sedan på det har du en försäkring på 4600 per år och bensin på ca 36000 per år och så har vi ju skatten inte nog med att jag betalade skatt på bilen när jag köpte den jag får också en straff skatt för att jag äger en bil de ligger väl säkert också på någon 1000 lapp per år.
Sedan har vi kostnaden för jag tvättar bilen också varannan vecka de kostar 199kr per gång de är alltså 2 gånger i månaden då kommer vi upp i 4776 kr per år.
Jag älskar bilar or not.

Totalt blir det bara: 56476 seriöst avrätta mig få det bara gjort skjut MIG jag vill inte leva något mer!

skämt åsido men siffrorna var inget skämt däremot, tänkt 1 2 kanske 3 eller 10 gånger innan du köper den där bilen för den kommer kosta SKJORTAN! kan du så ta bussen eller pendeln eller tåg.


Hej och hå vi ses nästa månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar