Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2019-11-02

November är här

God morgon eller god dag vilket du väljer.

Jag har äntligen passerat All time high igen efter ha köpt en ny bil, portföljen ligger på härliga: 460483 kr känns riktigt skönt faktiskt äntligen säger jag bara.
Det tog 1 år att komma tillbaka från den förlusten för de just precis vad en bil är en stor förlust post pengar du aldrig kan få igen utan att vara oärlig eller sälja den till någon som är dummare än dig själv, så möjligen att det är möjligt ändå men aa skitsamma jag sätter de som stor förlust post ändå.
Samtidigt har just bilen betytt och betyder väldigt mycket för mig det innebär att jag kan ta mig fram och tillbaka till obehindrat till mina syskon om dom skulle behöva hjälp eller bara hälsa på.
Men det innebär inte att jag faktiskt kör så värst mycket med bilen alltså jag använder den ju till jobbet så jo jag kör mycket men vad jag menar är att jag inte använder den för att nöjes åka bara för skoj skull.
Jag går så mycket jag bara kan för att slippa bilen för varje gång du vrider om nyckeln så tickar de pengar från portföljen inget med en bil är sexigt för allt varenda liten detalj kostar pengar.
Saker som du behöver göra när du väl har bil

Tvätta bilen 150-200 kr 2-3 gånger i månaden
Fylla på spolarvätskan kostnad okänd
Byta däck 800kr per år
Service 2 gånger per år mellan 3500-6000 per gång, beroende på om de är lilla eller stora.
Bensin 3000 kr per månad
Försäkring ca 4400kr per år
Garage plats runt 400kr per månad

De finns säkert ännu fler kostnader relaterat till bilen, det ända positiva är att de finns 0 kr i lån på den nu, så nu är jag ägaren av bilen det känns dock skönt.
Men som sagt jag tänker mig alltid för innan jag får tanken att sätta mig i bilen för de kostar ganska mycket pengar att använda trots allt.
En del bloggare har jag sett räknar in lägenheter och bostäder och bil till sitt värde i portföljen, jag har valt att inte göra det jag vill istället bara fokusera på aktier och normalt sparande istället.
Jag skulle kunna lägga till 100.000kr på dom 460483 då skulle värdet i portföljen helt plötsligt vara över 500k men som sagt de känns inte ok för mig.

Skönt att det snart lackas mot jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar