Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2019-11-10

När blir man fri egentligen eller vad är frihet?

God kväll

Jag har mycket länge funderat på när är jag fri egentligen och vad är frihet för mig, jag definierar det som sådant att jag inte behöver gå upp på morgonen fast samtidigt tänker jag hur skönt skulle det vara egentligen?
Så den sortens friheten är jag nog inte inne på egentligen utan friheten att kunna göra vad jag vill att kunna starta det där företaget eller bara för något helt annat för ett tag.
Just nu sitter jag fast i ekorre hjulet och gör nästan allt som någon annan förväntar sig av mig, skulle jag få välja själv skulle jag gjort mycket mer annorlunda men det kan jag inte.
Eftersom jag styr av någon annan så är det inte så värst mycket mer jag kan göra, möjligen att det går att påverka men det är inte alltid så lätt som en kanske tror.

Nu är det inte långt kvar tills jag når ännu ett delmål och det är 500.000kr de känns helt sjukt, så mycket pengar men faktum är att jag känner ingen skillnad från att ha 50.000kr till 500.000kr den ända stora skillnaden är väl mer att jag försöker att inte konsumera exempelvis så köper jag inte gärna saker för att handla utan istället köper jag det jag absolut behöver.
Sedan har jag förvisso under året trots det gjort köp som jag förmodligen kunnat vara utan men samtidigt har det get mig glädje och jag nyttjat sakerna.
Det mest onödiga jag köpt är förmodligen ett Ikea bord som var tänkt att jag skulle byta ut mot det skrivbord jag idag använder men ja det har inte blivit av, det står förvisso där uppackat och klart...
Har också köpt en kamera under året samt en ny telefon den gamla telefonen gav helt enkelt upp jag vågade inte ha kvar den just för att batteriet och komponenterna var helt enkelt föråldrade.

Kostnaden totalt sett då:
Telefon = 5300kr
Kamera = 5600kr
Bord  = 1200kr

Då landar vi på runt 12 ish tusen kronor på hela året som potentiellt skulle kunna vara onödiga inköp fast telefonen behöver jag för de är trots allt mitt enda kontakt medel om något skulle hända med bilen så är mobilen ända kontakt vägen.

Hur som helst så kom jag att tänka på att snart så har jag råd att casha en sån här fin bil:

https://www.bytbil.com/vastra-gotalands-lan/personbil-granturismo-s-4-7-v8-mc-shift-441hk-sportavgassystem-8258-13656582

Helt sjukt egentligen!

Trevlig Söndags kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar