Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2021-05-03

Känns ganska trist att gå till bloggen numera känns inte kul att skriva något alls längre mesta dels för att jag har misslyckats.

Jag satte 5 år som mål för att åtminstone nå någonstans men så här efter 5 år är ju bara konsten den att jag tyvärr har misslyckats totalt.

Utdelningen borde varit högre

Den totala avkastningen borde varit betydligt högre förvisso är jag också nybörjare och kan inte allt långt ifrån, men de underlättar ändå inte.

Den senaste tiden har varit väldigt jobbig, en vän/kollega till mig har gått bort jag har börjat ifråga sätta mitt yrkesval, även normala val som jag gjort i livet nu är jag ju dessutom 35 och de känns som jag har inte lyckats med någonting alls.

Jag sitter i samma gamla etta som när jag flyttade hemifrån allt för att spara pengar, men ibland frågar jag mig själv till vilken nytta bor jag så här eller lever så här.

Men allt som oftast så trivs jag i mitt nuvarande boende de är oftast de gånger jag önskar jag bodde i New zealand istället för värmen skull som det är nu så är det vinterdäck typ 9 månader om året det innebär fula fälgar 9 månader om året, det är också kallt 9 månader om året de är också så att du kan inte bada 9 månader om år.

Att vara ute när det regnar snöar slaskar runt känns väl sådär, allt jag saknar egentligen är någonstans att få vara i fred och kunna simma och träna så är jag nöjd för resten av livet.

Tyvärr så återkommer en alltid till den mest sjukaste punkten som genomsyrar hela livet och det är just pengar, vill du ha en pool i huset så kommer det att kosta väldigt mycket pengar, där jag bor dessutom kostar husen väldigt väldigt mycket så pass mycket att de näst in till har dragit livs lusten ur en.

För hur du än vänder och vrider på varenda krona så är det inte tillräckligt du kan aldrig köpa det där huset och bygga den där poolen.

Då tänker du säkert precis som jag men flytta utomlands, nja jag har varit inne på just de också tyvärr är det samma sak där priserna är sky höga där också, att försöka hitta billiga boenden tror jag helt enkelt inte är möjligt via internet.

Utan jag tror att du behöver vara fysiskt på plats för att hitta ett boende som är billigt, ja och nu med Covid-19 så är det nästan intill omöjligt.

Många planer och mycket saker jag vill göra men jag inser ju att ALLT precis allting handlar om pengar de gör att livet känns inte så värst roligt längre.

 

Tack och hej, på återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar