Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2021-07-30

Förlåt

 Jag vet jag är riktigt dålig på underhålla bloggen.

Så kan väl försöka summera sedan sist, jag har inte fått något vaccin ännu jag hoppas alla andra läsare om jag har några såna kvar att ni åtminstone lyckats få vaccin.

Dom flesta borde också ha gått på semester eller kanske redan haft, jag har fortfarande semester och de känns faktiskt otroligt skönt.

Friheten att gå upp på dagen och inte känna sig tvingad att gå upp tidigt, jag får exempelvis mer gjort på semestern vilket är konstigt då jag borde ha semester men de har jag, har egentligen inga direkta måsten mer än att ta tvätten diska och ja sånt som alla andra har.

Så tänker jag också på ett av delmålen som är på 1 miljon som jag snart kommer passera ca 1 år kvar, min tanke går lite mer åt om jag kanske borde fortsätta i samma takt som nu eller om jag skall byta och sänka tempot och istället gå över till att jobba halvtid.

Självklart skulle jag ju förlora på det men samtidigt får jag mer tid till annat och kanske känner ett större värde av att vara ledig lite mer en annan tanke som jag definitiv inte tror skulle vara möjligt är att jobba en vecka och vara ledig en vecka.

Vi får se när jag slår det delmålet egentligen vill jag ju få in så mycket pengar som möjligt för att kunna antingen gå ner i tid eller sluta helt men att sluta helt är nog uteslutet på detta delmålet känns som jag bör nog nå 5-6 miljoner innan jag kan sluta helt för att vara på den säkra sidan.

Det känns väldigt kul att kunnat komma så långt som till: 796 276kr vi är en bra bit på vägen nu, jag trodde inte att vi skulle komma så här långt förvisso har tiden tagit längre än vad det borde men jag har ändå gjort ett par dyra inköp under den sammanlagda tiden och även några dåliga affärer också.

Men överlag känns det bra ändå faktiskt, jag kan inte säga att jag är så strikt som miljonärinnan30 men jag försöker hålla nere kostnaderna och både 2020 och 2021 blev relativt billiga år när det kommer till sommar aktiviteter särskilt 2020 då allt var stängt perfekt för plånboken.

Nu fortsätter vi sparandet och ser hur långt vi kan gå jag hoppas verkligen att de kan ta fart för mig så fort jag nått första miljonen så att inte andra miljonen tar lite långtid som första tog.

 

 

Trevlig läsning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar