Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2021-08-13

Knäppt

 Godmorgon


Idag är jag ledig väldigt gott måste jag säga ändå, har börjat fundera mer och mer på eventuellt gå ner i arbetstid för att försöka få tillbaka inspirationen just nu känns de mer eller mindre som att jag lever i någon form av bubbla, där du bara lever men gör inte så mycket mer än så.

När jag slutat jobbet så är alla på samma plats alla skall handla alla skall till banken ocksåvidare eftersom dom flesta slutar precis som jag gör, så blir eller på senare tid har jag känt att det blivit extremet fyrkantigt.

Exempelvis vi alla har semester varje år när tar dom flesta semester?

Jo Juni-Juli eller Augusti några tar även kring jul, det innebär att den där så kallade semestern blir inte alls någon form av vila egentligen, går du till affären så är det betydligt fler människor där än vad det var på arbetstid.

Det jag försöker förmedla är bara oavsett vart du går så är dom där människorna, bor du i en lägenhet har du dom omkring dig 24/7 om dygnet.

Går du till badet finns dom där går du till en ensam plats nog fan kommer de någon med båt eller helikopter eller kanot eller med hund.

Jag tror jag är i stort behov av avskildhet idag är den icke existerande pga av säkert miljoner parametrar men en väldigt stor och bidragande är att jag känner att boendet inte riktigt passar så bra längre.

Behöver nog en förändring på den fronten tyvärr och priserna på hus där jag bor är bara att glömma, vart är min hagelbössa skämt åsido.

Tror säkert att det är många många fler som sitter i liknande eller sämre situationer än vad jag gör, för mig är de väl egentligen ett ilands problem jämfört med många många andra antar jag.

Men känslan av att känna sig totalt låst den är mindre trevlig, men nu siktar vi framåt jag är ju ändå på god väg till första miljonen det är ett rejält bra steg.


Skickar med en youtube musik video som jag tyckte är passande:




Trevlig helg!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar