Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-05-15

Lite funderingar!

Har funderat lite på hur jag räknat med att få in 1 miljon på 5 år och inser nu att det är nog lite små kört just nu.
Med tanke på var hur när jag investerade och också vidare, jag hade ju räknat med en viss avkastning varje år men så har de ju inte sett ut just nu ligger ju marknaden på minus inget konstigt de går ju up och ner.

Tror att de vore kanske smartare att räkna på en bättre sätt de vill säga räkna med de faktiska pengar man sparar varje månad vilket skulle vara 10.000kr per månad.
På 5 år får jag de till 600.000kr i bara sparande då kan man tycka att de borde man ju få någon avkastning på efter ett par år men njaaeeee jooo de får du säkert.
Men att ta de säkra för de osäkra borde mer rätt vara att säga 8-9 år för att vara på den säkra sidan då bör vi ha nått 1 miljon kronor definitivt.

Men jag sätter ändå målet på 5 år så får vi väl se om de är hållbart eller om de skiter sig kommer ju inte börja sälja av aktier och fonder efter 5 år utan vi ser hur portföljen ser ut och gör dom förändringar som krävs om de ens behövs några.
Om 5 år kommer jag vara 35 och om 9 blir jag 39 perfekt tid för att packa ihop för pension och dra utomlands och jobba.
Utan skatter som käkar up mesta dels av de dyrt förvärvade slantarna, som skall gå till skola och sjukvård men tyvärr har vi för många kostymnissar att betala så sjukvården har fått packa ihop och även skolorna har fått stänga och håll i vägen är de över allt.
Vet egentligen inte varför man betalar skatt längre, inte är de för att få ett bättre samhälle iallafall.

Hoppas alla simmar lugnt, Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar