Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2017-12-27

Ett tips som jag brukar använda mig av.

Ett litet tips. Om du vill spara lite extra så kan du ta med dig frukt hem på fredag eftermiddag om de finns någon sådan kvar från veckan, de brukar jag göra man tar ju självklart inte en hela skålen men jag tror du fattar. Samma sak om de finns godis och alla går på julledighet också bara plocka med sig, men man får också tänka på vara lite försiktig här för de finns ju gränser också man får vara försiktig. En annan grej jag sparar pengar på är att istället för att köpa frukost från bageriet, tillaga havregryns gröt de är kanske inte så gott men en klick drottningsylt och de går ner. Havregryn är relativt billigt också så de passar perfekt. Det finns ju säkert miljontals fler saker man kan göra för att spara in pengar men detta är några saker jag lärt mig. Brukar också se till att få gratis t-shirt och pennar och sådant från antigen bolaget man jobbar för eller partnern till företaget, När jag jobbade med leveranser och dylikt så var de bara fråga leverantören om de hade någon goodies och man fick nästan alltid grejer beroende på hur stor order man la. Den tiden kan jag sakna ibland men men nu får man inte sånt längre eftersom jag sitter inte där längre utan jobbar som programmerare istället vilket är 100 gånger bättre. Hmm jag kommer inte på något mer som jag sparar pengar på... Vad har ni för tricks har ni något ess i ärmen ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar