Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2018-04-24

Intrum Justitia köpt

Har idag köpt Intrum Justitia efter ha sålt av en Hedge fond som underpresterat, jag hade mycket mycket högre förhoppningar om den fonden men jaja.

Intrum Justitia verkar vara ett stabilt bolag och vad jag kan se så har dom haft höjd utdelning sedan 2003 men 2004, 2005 så saknas registering om någon utdelning på Nasdaq vet inte om de något fel.
Eller om dom helt enkelt inte gav någon utdelning alls dom 2 år, men efter de så har utdelningarna rullat på och i år har dom höjt utdelningen med 50 öre.
Samtidigt som kursen har gått ner så jag tänkte den tar vi :)


Samtidigt ligger jag mellan 2 jobb just nu och fortsätter kämpa ganska tråkig situation men de finns inget annat att göra än att bara fortsätta kämpa, De roliga är ändå att penga maskinen är igång och oavsett om jag skulle vara arbetslös i 30 år så kommer jag ändå bli miljonär om just 30 år.
Om nu inte alla bolag jag investerat i skulle gå omkull då förstås då blir det katastrof haha men ja det är en annan femma.

Så framtiden ser ändå ljus ut, nu börjar dessutom rapporter och utdelningar komma in de känns fantastiskt kul
Jag har ju fått in hittils i år ca 2121 kr och skall få ut ytterligare 4625,10kr och de är bara från dom svenska aktierna som jag kan se min förväntad utdelning dom Amerikanska får vi helt enkelt vänta in.
Men eftersom jag har en ganska stor post i Colgate-palmolive så kanske de blir några kronor mer och jag tror även jag har lite Pepsi, annars rullar de ju in från Realty Income också men de 5-6 kronor i månaden.
Det skall bli kul se vad resultat blir i november-december :)


Hoppas allt är bra med alla andra besökare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar