Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-08-28

Augusti uppdatering

Tjena tjena

denna månaden har faktiskt gått riktigt bra, vi har haft lite utdelingar tyvärr inte så mycket men de duger eftersom de är mitt första år med större fokus på just utdelningar så tycker jag ändå de är helt okej
1570kr i enbart utdelningar i år och troligen kommer de 745 kr till i oktober då Telias utdelning kommer.

Jag har köpt följande aktier denna månad:

Akelius PREF 30 st
Nordea 7st
Ratos 5st.

Sedan har jag köpt in mig på Rhenmans nya fond men den lanseras inte förrns 30 Augusti så jag väntar fortfarande på status där.
Kommer bli intressant och se utvecklingen i den fonden, den kommer uppdateras 1 gång varje månad så skall försöka anpassa Månads uppdateringarna lite mer efter den fonden för att då med den varje månad.

Övrigt har de inte hänt så väldigt mycket jag har förvisso letat som bara den efter intressanta aktier men de känns verkligen tungt för de flesta ligger på högsta absolut högsta nivå och där vill jag inte gå in och handla då känns de bättre att låta pengarna ligga ett tag i portföljen än att investera dom i aktier som är för dyra just nu, Dessutom är de få som har utdelning nu ändå så de gör inte så mycket tycker jag.


Passar på önska alla en fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar