Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-08-08

svårt att hitta i aktie jungeln

De är inte helt lätt att hitta någon aktie som är köpvärd särskilt inte om man är ut efter utdelningar.

På senare tid har jag ju skiftat i portföljen lite eftersom jag inte bara köper bolag som verkar intressanta utan dom skall också ha utdelning.
Nu senast har de ju blivit inköp i ABB och Ratos samt Akelius, och nu laddar jag för en ny omgång Ratos funderar jag faktiskt på köpa in ännu mer i just för att priset är väldigt lågt och för att de har utdelning någon gång nästa vecka jag tror de är en 18 för att vara mer specifik.

De totala värdet inklusive insättningar och utdelningar så har portföljen i år ökat med 31% men de ju inte värde ökningen tyvärr utan den totala ökningen men de gör inget för de den totala som är mer intressant för min del.
 Förra året vid den här tiden låg vi på ca 75750 kr och just nu ligger vi på 144372 med förhoppning att vi skall nå 150.000kr i slutet av Augusti.

En aktie som jag tycker verkar intressant också de är Pepsi Company de har en bra utdelning och deras siffror är riktigt bra och den har nästan alltid gått sakta uppåt tyvärr ligger denna aktie som alla andra väldigt väldigt högt MEN eftersom Pepsi är ett varumärke jag tycker väldigt mycket om och de ser ut att ha en riktigt bra kurs stadigt uppåt så ser jag inte de som ett problem att faktiskt köpa aktier i Pepsi.


Passar på önska alla en trevlig vecka vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar