Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-12-10

Vecka 49


Ett nytt köp denna veckan blev i Realty Income tänkte ju att de kunde vara trevligt att ha i portföjen eftersom den ger utdelning varje månad vad jag inte tänkte på är att skatten på just den utdelningen är ganska hög så de lär väl ta 10 år innan man ens lyckats få tillbaka de man faktist investera särskilt med tanke på hur lite jag satte in på just den aktien. Men å andra sidan så är de ändå en aktie som aldrig skall göra mig av med om jag lever i 40-50-60 år till så skall den får hänga med.
Så courtaget i detta sammanhanget spelar mindre roll men skatten är som sagt surt men men.
Har börjat titta lite mer på index fonder då jag fått tips om de så tänker jag de skadar aldrig att sätta sig in i de också :)
Har ju några fler aktier som jag skulle vilja handla i men de får som sagt vänta ett tag framöver skall försöka att INTE handla eftersom marknaden nu går upp på topp igen behöver ha någon form av stridskassa som man säger :)
Har ju runt 30k som jag kan fippla in om de skulle behövas men som sagt de ligger på topp så då är de ingen ide att ens pilla på de.

Vad tror ni om bostadsmarknaden ?

Just de värt att nämna är att jag är skuldfri känns bra jag hade förvisso inga höga skulder så de har egentligen vart ganska lungt men den skulden betalade jag av iallafall 2016.





Detta året har inte varit ganska tufft många nya förändringar på gott och ont mest gott,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar