Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-12-21

Vecka 50 försenad :(

Hej

jag blev visst lite sen med förra veckans uppdatering så kör den nu istället.

Denna veckan har jag faktiskt kört huvudet rätt igenom tegelväggen jag gjorde som ni kanske sett tidigare så provade jag på köpa lite certifikat i en nedåtgående trend men vi har ju inte ens sett lukten av någon trend neråt.. och igår avnoterades de instrument som jag använt mig av.
Så ja där rök 2500 kr rätt ner i avgrunden men läxa jag har lärt mig av detta är väl att man kanske bör vara LITE mer försiktig trots allt.
De finns säkert dom som klarar hantera certifikat jag gör de inte och jag tänker inte satsa något mer på de jag har ett certifikat kvar i portföljen och de är ett för guld har inte riktigt bestämt mig för om jag skall behålla den.

Så hur som helst man lär sig av sina misstag, jag skall börja titta lite närmre på Index fonder och leta upp 2-3 stycken som jag kan lägga pengar i så länge jag tänkte.
Letar mest aktier med hög avkastning men också med så lång historisk avkastning som möjligt så därför vill jag exempelvis inte gärna ha en aktie som har BARA hög avkastning utan de skall se bra ut historiskt sätt.
Men just nu finns de inte så många aktier som är billiga så därför känns de bättre att avvakta men att ha pengar i depån känns bara dumt så då får de bli lite index fonder som en shyst läsare faktist tipsa mig om att titta vidare på tusen tack :)

Blir till att jobba lite mer övertid denna månaden för att täcka dom kostnaderna så är de nog lugnt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar