Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2015-12-04

Miljonär eller kanske inte

Nu var det fredag som jag kanske nämnt tidigare så jobbar jag som systemutvecklare och jobbar nästan konstant trots att jag egentligen borde varva ner på helgerna men de gör jag inte.

Om jag inte jobbar med utveckling hemma på diverse projekt så letar jag information om finansiella instrument och dylikt. Vet inte om jag tagit upp detta tidigare men jag har ju bland annat skrivit en egen handelsrobot som endast handlar på valuta marknaden.

Den består av 3st delar ett system inhämtar information om valutaparen köpvolymer etc det andra systemet analyserar informationen för att sedan avgöra om de finns en potentiell trade/affär.
Finns det ingen då händer inget, men hittar den något så kommer den informationen skickas till en Terminal och terminalen kommer nu lägga en trade med de parametrar som är förbestämt från system nummer 2.
Ja det är lite komplexet och de fortfarande under utvärdering och finns säkert hur mycket kvar som helst för att få den helt 100 om du bara visste hur lång tid de tar att fixa till parametrarna för att få fram den perfekta traden.

Som jag tror när jag blir ekonomiskt oberoende kommer inte jobbet att bli särskilt mycket mindre snarare tvärt om jag har så många bollar i luften med projekt som kan potentiellt bli awesome men vi får se vad som händer i framtiden.


ECB kom med rapporter i veckan som dessutom påverka valutorna och den svenska aktiemarknaden exakt vad för rapport vet jag inte, orka aldrig kolla upp de.
Vi har ju även FEDs kvar också lär ju bli en del gung på börsen i December som de ser ut sen är frågan när de kommer börja gå ner för... inte bra om de gör det för jag har gått all in på börsen kanske o klokt men jag känner att gör jag inget så händer häller inget + att jag har en ganska lång spar horizont så min portfölj borde klara en nedgång men vi får väl se.


Passar på önskar alla en riktigt trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar