Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2015-12-31

Summering 2015

Nu idag gjorde jag en ny sista uppdatering av portföljen och kan konstatera att vi ligger på 115 000 kr med en nettolön på 19.000 kr och vid jour så tillkommer de ca 3000 kr jag är ganska nöjd med mitt sparande för 2015.

Jag vet att 2016 kommer ge en hel del utmaningar bara tanken av att försöka hitta en arbetsgivare med ett betydligt större kassaflöde känns nästan som en omöjlighet i alla fall om man skall trivas.

Hur som helst 115 000 kr tycker jag är riktigt bra, nästa år borde vi hamna på minst 200.000 kr då räknar jag inte med några förändringar vare sig + eller - så vi får väl se kanske kommer kraschen som många pratat om och då lär vi inte ligga på 200.000 kr.

Kunde aldrig drömma om att jag skulle kunna komma upp dessa beloppen för ett år sedan 115.000 kr är nog kanske till och med bäst i familjen på mycket mycket länge, om jag inte missminner mig så har de flesta i min familj tyvärr tagit lån till de mesta saker genom livet.
Så lån för mig har blivit något man absolut inte skall använda om du inte tänkt köpa ett hus eller bil till ett nytt jobb, bättre är de nog att lägga lite mer pengar på ett boende närmre jobbet så du slipper bil helt.
Bil är ju oftast aldrig någon investering alls. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar