Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-01-04

Trader VS Normal person

Hej

nu är det nytt år 2016 för att vara mer specifik, början på året har väl gått sådär -3% kommer väl från Kina raset antar jag.
Jo tänkte gå in på ett tanke sätt som jag tror många fastnar vid när de går - på kontot där att man tror att de är en förlust och därför säljer man av fort som attan för att skydda sig.
Beroende på vilken typ av sparande du har så bör du istället flytta fokus till sparandet istället för att bara kolla blint på de där minuset som kommit upp i portföljen.

Men som sagt mycket beror ju på hur sparandet ser ut är du en day trader så kanske de ser mycket annorlunda ut exempelvis håller du positioner bara över dagen och på så sätt slipper du de där minuset.
Men kom då ihåg ett minus behöver aldrig innebära en förlust förrns du stängt positionen först då blir de en förlust.

Har ju provat på som daytrader och kan säga att de inte är helt enkelt men extremt kul, att veta att du kan påverka din framtid så mycket bara av några trades det kan du inte på ett vanligt arbete.
Den bekantskaps krets jag är inom är alla arbetare och anser att allt inom finans sektorn är inte riktiga jobb, men för mig spelar ingenroll om de riktigt eller inte kan jag tjäna pengar så kör jag på.
Gillar ju ogärna att bara ha massa pengar liggandes de skall rulla ner och bli en mega stor snöboll :)

På senare tid har jag lyckats hitta diverse traders som jag tror kan bli riktigt bra combo i framtiden som du kanske förstår är det ingen större ide att investera i en privat trader förrens du har ett rejält kapital jag skulle nog minst vilja ha 200.000kr för att ens investera för nu förstår jag hur viktigt de är med större budget till traders.

Så ja jag har redan idag en del planer på vart jag skall investera pengar när portföljen växer sig större och större.
Tyvärr vågar jag inte dela med mig av detta eftersom jag INTE vill att det skall uppfattas som någon form av finansiella tips allt jag skriver här är inte tips inte heller hur du bör handla eller betee sig på marknaden bara hur jag brukar hantera situationer och ser på saker och ting.

Hoppas alla andra får en riktigt fin början på 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar