Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-01-30

Dream big or go home

Alla har vi väl drömmar?
Mina drömmar är att få stå på egna ben att vara själv försörjande inte vara beroende av att ha ett arbete från 8-17 utan att kunna arbeta i lugn och ro med de man trivs bäst med.
Samtidigt kunna ta en rast på 5-10 minuter och simma för att sedan gå tillbaka till arbete de är min dröm och har nog alltid varit.

Jag har alltid strävat efter att nå mina mål och jag har nästan alltid lyckats nå de mål jag satt de finns säkert gånger man misslyckats men man har ändå gjort om och gjort rätt.
Jag skulle nog säga att jag skiljer mig ifrån mängden ganska mycket många är så SUPER rädd för risker och vågar inte göra någonting för att rubba balansen i livet.
Kan ärligt säga att jag tycker risker innebär en form av utveckling och är ganska intressanta men kan också vara fruktansvärt frustrerande på samma gång.

Så varför gör vi så dåliga val i livet ?
Jag tror mycket hänger på att rädslan att förändras att man helt enkelt utgår ifrån att något som faktist förändras kan bli mycket sämre.
Skulle nog våga påstå att dom flesta förändringar du gör i ditt liv är till de bättre att kunna se sina brister men samtidigt använda dom till något bra tror jag är ganska viktigt.

Hur kom jag in på allt detta jo just de drömmar för att uppfylla ens drömmar är de viktigt att göra förändringar för att faktiskt nå dom, att våga ta ett steg för att gå framåt är mycket viktigt.
Står man för länge på rutan gå så rinner ju allt ut i sanden de är viktigare att röra på sig och utveckla sig det gäller i princip allt.
Exempelvis för att göra en bra lasagne krävs ju bra råvaror och kunskapen att tillaga det, samma sak är det med ekonomi är du inte medveten om din ekonomi så kan du aldrig förändra den heller både bra och dåligt så klart.

Frågan jag ofta ställer mig vart hittar man då balansen i livet? något jag inte kan svara på ännu.
För att hitta en balans är de säkert så att man måste leta efter bra och dåligt även här vad mår du bra av vad mår du sämre av och sen får man helt enkelt kompensera fram och tillbaka.

Men tillbaka till ekonomi jag har ju försökt förändra mina elkostnader på senaste tiden och byt ut en del elektronik men hittils har den fortsatt uppåt men hoppas på att den skall börja gå ner.
Mindre förbrukning är viktig både för miljön och plånboken, ju mer pengar jag kan få in till på Nordnet ju bättre är det.
Har i veckan mailat en daytrader för att ta reda på vad som krävs för att bli en trader eller mer hur mycket pengar som faktiskt krävs för en bra trade.
Jag sitter och chansar på ca 100.000kr som minimum för 1 trade men jag vet inte kanske har fel.

Denna vecka skiter jag i vecko uppdatering för de finns inte fullt så mycket att säga mer än att vi ligger på -5000 kr på Nordnet och jag har inte gjort några fler köp pengarna tog slut i princip vid jul

Räknade lite snabbt på hur mycket min portfölj ökade i balans under 2015 vilket blev 335% under ett år de är alltså själva värdet på kontot då är värde förändringar + insättningar inräknat.
Men oavsett ganska bra tycker jag ändå.

Så vad har ni andra för drömmar ?

2 kommentarer:

  1. Utan drömmar lever man ett tråkigt liv. Blev glatt överraskad när jag såg att jag fanns med som favo blogg, man får tacka! Är tanken att leva som trader eller på passiv inkomst?

    SvaraRadera
  2. ja jag behöver det för att kunna fortsätta utvecklas framåt.
    Min tanke är egentligen båda delarna men allra mest hade jag velat bli en investerare på fulltid.

    SvaraRadera