Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-01-07

lite lite kluven

Måste vara ärlig och säga att jag är faktiskt lite kluven när de gäller aktier vs fonder eftersom de finns så många aktier med utdelning så skulle effekten av utdelning kanske ge mer än vad en fond gör på ett år eftersom utdelningen är mer sannolik än en fonds utveckling.
Självklart funkar de dåligt om börsen faller då kanske utdelningen helt uteblir ett år men då har man möjlighet att skaffa ännu mer aktier i de företag som värdet sjunkt på och ja då får du troligen ännu mer i utdelning på aktien nästa år medans en fond ja där kan de eventuellt bli bra om fondens utveckling går mot plus.

Så jag vet inte de finns säkert ännu fler saker som jag inte tänkt på men utdelnings aktier känns lockande ändå.

Jag har passat på uppdatera sidan också numera skriver jag ut vilka innehav jag har istället för summorna för de känns mer relevant för den som läser bloggen.
Har även sänkt nivån för mitt sparande då 9000 kr troligen är för högt just nu med den lön jag har.
Nu har jag även gjort min första affär som blev en förlust jag köpt en ipad som jag tänkte sälja för en vinst men vad jag inte tänkte på var tull avgiften så de blev tyvärr en minus affär på -300 kr
Men det är ändå okej för första saken jag köper och säljer, skall spana in lite mer på dropshipping också de verkar relativt intressant, jag menar all tid som kan genera pengar vore ju fantastiskt bra.


Önskar en fortsatt trevlig eftermiddag och ta vara på varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar