Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2015-12-01

November sammanfattning

Denna månaden har de faktist gått riktigt bra

Vi slutade på 109k jag har också valt att INTE sätta in pengar direkt på ISK denna månaden eftersom de är slutet på November och de lackar mot Jul och jag vet att de kommer komma oförberedda kostnader julbord eller att familjen vill någonstans så då vill jag nog gärna hänga med.
Får ju ändå lön i slutet av December som man kan spendera på ISK samt de pengar som blir över från November.

Så denna månaden blir 0 kr sparande däremot kanske dubbelt den sista December istället.

Under November månad köptes följande:

RHENMAN HEALTHCARE EQ L/S RC1
DNB NORDIC TECHNOLOGY SEK
TELIA

 Rhenman är en Hedgefond kanske lite lite dyr men i dom tider som vi är i just nu så tror jag de kan vara en passande fond men där räcker tyvärr inte 100kr utan du får ta i lite mer än så.
DNB Nordic Technology verkar väldigt intressant jag gillar ju teknik och de kan vara en passande fond.

Har nu fått ihop 6st fonder i min portfölj jag är lite osäker på om jag skall fortsätta med min strategi eller om jag skall lägga om den något jag tänker som så här 6st fonder de blir 2st insättningar per år och de borde räcka eller kanske borde man fördela det mycket mer aa jag vet inte jag kör på som jag har gjort så får vi se.

Just de jag sa ju tidigare att jag inte har så bra koll på aktier och de stämmer de har jag inte heller men jag har ändå valt att köpa Telia den är relativt låg och jag tror på den på längre sikt trots anklagelser om mutor etc.
Men mutor skall man veta att de finns överallt egentligen de bara att visa ställen märks de mycket tydligare.
Hur kom jag in på de här nu da, jo just de Aktier jag fortsätter ju så klart att spara i fonder för de är dom jag tror på jag tycker fortfarande varför inte låta proffsen jobba åt en visst dom kan säkert göra dåliga affärer men jag är 100 på att jag kan göra sämre affären än dom.
För övrigt har de varit ganska lungt förra månaden landa vi ju på 106k och nu 109k så det faktiskt ganska bra jag är nöjd.

Det var väl allt jag hade för nu

Nu fortsätter vi investera för framtiden kör hårt alla vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar