Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2015-11-29

Varför sparar du ?

Varför spara du egentligen ?
Kanske är de för att uppfylla en dröm du hade när du var yngre en exotisk bil kanske, eller imponera på vänner.

Jag kan berätta vad min anledning till ett sparande är de dels 2 saker betala 2 skulder som en vän till mig har och min mor.
Från början var de lite annorlunda de började helt enkelt att en resa blev inställd och jag hade sparat ca 20k till den och tänkt ärch kanske kan fortsätta spara se hur långt jag kan gå.
När månaderna gick så insåg jag hur kul de faktiskt är med ett mål i livet att känna att man kommer någonstans de var då jag hade önskat en ny bil gärna en exotiskt sådant.
Men jag insåg ganska snabbt att de kan vänta de finns andra personer som jag kan hjälpa först och därför har jag bestämt att 1 miljon kommer bli en milstolpe och när jag passerat 1 miljon efter de året så skall jag betala av 2 skulder som några jag känner har.

Detta för att jag känner att kan jag göra skillnad åt någon annan så kan jag gott göra de och ändå ha en hel del pengar kvar så där är mitt mål nu då.

Så 5 år = 1 miljon har jag riktig otur så kan de ta längre tid men vi får se jag har som mål att försöka nå ditt på 5 år.
6 året kommer ett av lånen betalas av år 7 betalas ett lån till av de kommer bli gött spännande och se deras reaktion för de något jag inte talat om för vederbörande, något jag inte tänker tala om fören den dagen inträffar vilket ändå kommer ta ett tag.


Så varför sparar du ?
Har du några särskilda mål som du vill uppnå och när tror du att du kommer nå dom ?




Passar på önskar alla en fortsatt trevlig Söndag.

4 kommentarer:

  1. intressant att du väljer att leva så snålt för att hjälpa en vän med sina skulder. Känns som ganska få som gör så, egot brukar gå före ;) Han/hon skall vara glad som har dig som vän!

    Hur har du räknat för att kunna nå en miljon om fem år? Har du någon sparplan och räknar du med någon sorts avkastning/utdelning?

    SvaraRadera
  2. ja men inte bara de är först när jag når 1 miljon som de blir aktuellt med en avbetalning på en av mina vänner.
    De flesta kan jag tänka mig att de är mer för sig själva men jag är som person sån så att jag drivs att olika typer av mål.

    Jag har räknat på få en viss procent i avkastning varje år men de återstår att se hur de kommer bli de kan lika gärna ta 6 år men målet är som sagt 5 år.

    SvaraRadera
  3. tack detsamma kör hårt :)

    SvaraRadera