Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2015-11-02

Fonder VS Aktier

Jag föredrar Fonder framför Aktier särskilt om man har ett litet sparande som jag har anledningen är ganska enkelt egentligen jag tror på att pengarna man investerar i fonder kommer i rätta händer och låter en professionell handlare ta hand om pengarna.
Visst de finns säkert fonder som är mindre bra också vidare men alla har samma mål att få så hög avkastning som möjligt till sina sparare.

Varför inte låta proffsen jobba medans du sover okey kanske inte riktigt så men med en fond så slipper du ha koll på precis allt du slipper så många saker men du får istället avgifter som man bör ha koll på. Detta är också därför jag sökt Money managers i utlandet som kan köpa och sälja valutor och lyckats hitta en i kanada som gör just detta, Avgiften för detta är 30% per månad på vinsten.
På senare tid har jag även lyckats hitta fler Money manangers men har inte provat dessa då jag saknar kapital för de.

Så lyckats man hitta fonder som ger bra avkastning och man inte vill ha en avkastning per månad utan är mer intresserad av 2-5 år så funkar fonder utmärkt dessutom krävs de inte miljoner för att få ut lite avkastning.

Men tiden får säga om jag har fel eller inte, men som de ser ut nu föredrar jag Fonder för att slippa allt jobb.

Over and out.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar