Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-02-16

snart har halva veckan gått.

Som ni kanske vet så har det tuffat på rätt ner de senaste veckorna men nu när jag idag fick in pengar på nordnet kontot då har så klart de mesta hunnit gå up.

Det blev helt enkelt så att jag satte in pengar i fonden SEB Bioteknikfond D för 4000kr sedan kommer jag sätta in mer pengar i slutet av denna månaden.
Funderar på göra 2 risk köp per år de vill säga att man lägger pengar på ett okänt bolag som man tror kan gå långt i framtiden och låter pengarna helt klart bara ligga där i 4-5 år.
Men just nu får jag fokusera på portföljen som den är har inte sålt av något och tänker nog inte gör det heller just nu däremot funderar jag på ta in en aktie inom bygg sektorn.
Känner lite att jag kanske saknar lite variation har för mycket teknik fonder i portföljen just nu och de behöver jag ändra om på sikt.

Har hittat en intressant aktie Tobii som jag tror kan bli riktigt het om några år eftersom efterfrågan på den typen produkter som Tobii tillverkar är stor och kommer bli större med tiden då fokus ligger på att få så många som möjligt i arbete.

Därför tänker jag Tobii får bli min nästa aktie att ta in i portföljen ja hoppas bara inte den hinner gå upp innan den 25 vilket är nästa vecka på Torsdag kursen ligger på 48 just nu.


Hoppas alla får en riktigt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar