Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-02-07

Vecka 5 uppdatering

Nu är vi redan inne i vecka 5 det går undan som ni ser här nedanför så går börsen fortfarande ganska starkt ner :)
Det innebär att vi snart kan börja köpa lite mer just nu funderar jag på avvakta lite lite med investeringarna jag tror indexet kommer ligga mellan 750-1000 inom snar framtid.
Tror däremot inte att index kommer sjunka under 750 de bara min teori så klart, bara tiden kan berätta.


Jag ligger back ganska mycket just nu men så fungerar de och de kan bli så att man kommer ligga minus i några månader har lite mer otur så kan de vara år vi pratar om.
Ca 11 458 kr i minus just nu men de vänder förr eller senare jag har ju liksom 4 år kvar ungefär så det är ingen ide att oroa sig.
De är ju ändå bara pengar + att detta är ju bara en pågående nedåt trend det är ju inte en faktiskt förlust.
Det blir de först när jag stänger alla positioner och de skall vi inte göra, däremot funderar jag på göra om lite i portföljen så småning om vill ha bort några fonder som ligger inom samma bransch vill ju ha från flera branscher.
Vet inte om jag nämnde de tidigare men Rhenman Healthcare Equity L/S RC1 har nu stängt för nya investerare, jag var smart som investera i denna fonden innan den stängde så nu kan jag bara pumpa in pengar i den fonden en bit framöver tills dom stänger den för nya investeringar då vet jag inte vad jag skall hitta på.
Rhenmans fond ligger så klart på -15% för vem har inte missat att hälsosektorn går ganska dåligt just nu men jag tror inte de är något att vara så orolig för ändå.
Önskar bara att jag startade investera betydligt tidigare i denna fonden men men så är det ibland.

Det var nog allt jag kunde komma på har inte gjort några nya investeringar ännu men blir nog kanske i slutet på februari denna gång.


Vill passa på be om ursäkt för att jag skippade förra veckans uppdatering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar