Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-03-06

Söndag

Hej

nu ligger förmodligen dom flesta bakfulla, men troligen inte du som hittat hit till denna blogg.
Jo måste ändå säga att de känns fantastiskt att ha nått 100k visserligen var de några månader sedan men ändå känns fasen så bra och vi börjar närma oss vårt andra delmål nu vilket är 150k vi ligger just nu på 126k med några fonder och aktier som ligger på minus sådär en totalt 5000kr vilket innebär om vi legat + istället så hade vi legat på ca 130k men, ja det är ju flyttande pengar om man kan kalla det så.

Under 2016 så kommer bli en spännande resa, nytt jobb nya pengaflöden och en massa intressanta investeringar över tiden.
Vi skall ju även nå ett av delmålen i år är det tänkt men de återstår att se hur marknaden går också allt är ju inte direkt skrivet i sten.

Vet inte om jag nämnde detta med att jag testat på köpa in saker från utlandet för att försöka sälja det dyrare i Sverige och de gick sådär, du behöver mycket mer kunskap och ta lärdom i vad folk vill ha för att kunna ta ett bra pris utan detta så är det kört.
Som jag ser på de hela är att den ända du kan göra är att testa för att så småningom om lära dig, de var ju trots allt så man gjorde när man var mindre.
Så back too basic är mitt motto nu och de tycks funka

En grej jag lagt märke till är att de känns som den lite yngre generationen börjar bli lite mer sparmedvetna jag vet inte om de kanske är en illusionen eller vad säger ni ?
Tycker de dyker upp fler och fler bloggar från personer i åldrarna 20-25 om de är så att fler blivit?

Hittade en riktigt passande Pod idag också ganska kul:
http://johanneshansen.com/2016/03/avsnitt-4-peppa-mig-eller-flytta-pa-dig/


thats all folks

2 kommentarer:

  1. Fått nytt jobb nu? :)
    Håller med dig om att det känns som att yngre har blivit mer sparmedvetna, många unga bloggare!
    /MJ

    SvaraRadera
  2. nej jag valde att avgå innan var tvungen att spara på hälsan kände jag.
    Ja det dyker upp nya bloggar hela tiden tycker jag men de både bra och dåligt, dåligt på de sättet att företagen inte tjänar lika mycket fast de är väl ioförsig inte så dåligt egentligen

    SvaraRadera