Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-03-20

vecka 11 uppdatering

Hej

jag missade att uppdatera förra helgen, kan säga att min depå har inte gått sådär jättebra men men de kommer sig.
Ser ut som att marknaden är på väg upp lite gran får bara hoppas att de INTE fortsätter upp

Har ju börjat daytrade men de går hyfsat eller ja vi kan kolla på grafen istället:

Som nu kanske noterar så har vi då gått ner lite eftersom jag provar på lite bull & bear certifikat ganska farligt men kul.
Tog en ganska stor position av 10k vilket är på tok för mycket man bör köra med 500-1000kr max per omgång.
De du tjänar på är om marknaden går upp eller ner, bear är om marknaden går ner och bull är om de går upp.
Men jag skulle inte rekommendera någon att börja med bull & bear de är svårt och kanske till och med lite mer gambling över det, bättre att satsa på aktier långtid framöver.
Slutar jobbet nu den 25 också så kommer få en sämre inkomst för att tala klar språk ingen inkomst alls så måste försöka hitta på något för att få in så mycket pengar som möjligt.
Kan jag bara nå 1 miljon så vore de mycket enklare för mig eftersom jag träffat på flera traders som dagligen tradar marknaden effektivt och lönsamt.
Vi får se jag kämpar på, passar på önskar alla en fortsatt trevlig helg.

4 kommentarer:

  1. Får man fråga varför du valde att säga upp dig innan du hittat ett annat jobb? A-kassa får man väl inte heller om man valt att gå själv?

    SvaraRadera
  2. Därför att jag kände att den miljö jag är i förändras för lite och jag har tagit på mig för mycket ansvar utan att få ut en ända krona.
    Jag har också en djupare kunskap som heller inte uppskattats därför valde jag att helt enkelt välja att göra något annat.
    För mig var de bättre lösning än att gå in i väggen, A-kassa har du rätt till efter 2-3 månader skulle jag tro så ja vi får väl se hur tusan jag tänkt fixa detta.

    Men ett arbete där man får uppskattning för de man faktiskt gör och där man syns är något jag letar efter men de verkar inte existera.
    Så kanske skall man göra så lite som möjligt och kunna så lite som möjligt för att tjäna så mycket som möjligt.

    SvaraRadera
  3. Okej :) Vården finns det säkert jobb! Dessutom är de i fullfart med att jaga sommarvikarier, så där går de alltid att få jobb där om inget annat skulle trilla ner :)
    Lycka till

    SvaraRadera
  4. sant inom vård tycks de alltid finnas jobb inom, men vi får se hur det artar sig.
    Har funderingar på faktiskt satsa på en f-skattsedel så kan jag ta betalt för tjänster.
    Har redan ett par projekt på G, bland annat ett värt en 400-500k men de är ganska låg chans.
    Men kul iallafall.

    SvaraRadera