Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-03-27

vecka 12 uppdatering

Har denna veckan valt att göra om lite o portföljen
Sålde av följande fonder:

DNB Nordic Technology
SEB Bioteknikfond D

Just för att jag har redan teknik fonder och Bioteknik och jag vill ha lite bredare istället, nu kommer jag inte ihåg vart jag la pengarna men de blev ett större inköp i Rhenman.
Snart stänger de ju Rhenman helt för nya investeringar så jag kommer låta pengarna ligga kvar där och växa med tiden.

Eftersom jag nu inte har något jobb längre så kommer jag inte kunna fortsätta spara i samma takt så just för tillfället sätter jag detta till 0 kr samt netto lön 0 kr.
Vi får se med tiden vad allt kan ge med sig men jag vet att lite utbildning skadar ju inte så de något jag kommer ta tag i detta året, vilket jag redan påbörjat och har kommit halvvägs in i kursen nu.

Mycket tänk på framtiden just nu hur vill jag ha det vill jag jobba åt någon eller vill jag satsa på köra igång ett företag och satsa på egna kunder, Tankarna ligger lite mer åt att starta eget då jag har ett driv av att utvecklas och vara självständig är en mycket viktig del.
Känslan av att göra något eget, har länge funderat på detta med att ha en bra ide men så tittar jag på alla de företag som redan idag existerar runt och kring mig inte katten har dom en original ide som banken skulle applådera över.
Självklart skall man inte ta det lätt på att det är enkelt att starta eget, de är en livsstil, många av mina kollegor reagerade när jag valde att gå, är du inte rädd för ekonomin det var frågor jag fick.
Jag tänkte redan där är människor verkligen så rädd för att gå från ett jobb bara pga av ekonomin, jösses och då tänker jag om jag vågar göra förändringar utan att ha någon som helst indikation på vart framtiden bär av.
Så bör jag även klara av att driva ett företag framåt inom den gren jag är aktiv då förstås, att de finns människor som är 100 gånger bättre ser jag heller inte någon anledning till att ge upp.
Jag menar herregud varför inte då ge upp sitt liv direkt skjut dig själv i huvudet eftersom de finns så många andra som är bättre än dig,
Att ge upp för att någon annan talat om för dig hur du skall göra eller inte göra är inte någon bra ide heller.
Att börja någonstans tror jag är viktigaste faktorn vare sig man förlorar eller vinner, jag tänker mig företagandet som ett spel ger du upp så kommer då få game over och du får börja om från början.
Men klarar du dig så är de lugnt så länge tills dess att du får game over men ge inte upp bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar