Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-03-05

Vecka 9 summering eller så

Denna vecka har varit ganska mycket upp och ner vi kan först gå igenom kontot på nordnet

ser ut så här:

Har ju börjat daytrada eller nja tradar varje gång jag hittar en setup och håller den tills jag känner att de räcker alla bäckar små brukar man säga, Hur som helst jag stänger de trades jag gjort på fredag om de skulle gå mot fel håll så dom inte ligger för länge i en trade som är en förlorare.
Annars så går ju kontot upp just nu och jag fortsätter spara ca 8000kr i månaden men nästa månad blir de nog troligen inget sparande alls då eftersom jag inte kommer ha råd.
Hur det kommer gå återstår att se om jag räknat rätt så bör jag få min sista lön den 25 april.


En annan nyhet är att jag avslutat min nuvarande tjänst och omvärderar nu om jag skall fortsätta karriär yrket inom IT eller om jag skall fimpa de helt och satsa på något annat yrke man kan tjäna mycket pengar inom om de ens existerar.
Har ni några ideer på väl betalda yrken som inte tar 2-9 år innan man kan börja jobba inom de så är jag tacksam?

Jag känner till en kille som får ihop ca 200k i månaden på bara investeringar helt sjukt vad mycket pengar de finns att tjäna med rätt metoder och strategier.
Sedan finns de ju dom som tjänar på avkastning på aktier de hade ju varit nice men då kräver de också att du har ett välbetalt arbete så du kan spara undan 20k i månaden minst för att få bra avkastning efter 8 år.

Annars så har de inte hänt något nytt tyvärr inga nya investeringar alls just nu de ligger lite på is tills dess att jag fått tag en ny tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar