Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-04-22

vad får man allt ifrån

Vad motiverar er att fortsätta spara pengar ?

För mig själv är för att man ser den tydliga kurva som blir när du sparat pengar under 1 år, dessutom ju mer du sparar ju ännu mer har du och kan senare ha kul med.

Jag sparar ju för att dels bli ekonomiskt oberoende och att kunna betala av några vänners lån etc finns de något fint jag kan göra åt någon så är de just det.
Vanliga fall hade jag sagt låt den personen vara men när en person är totalt oförmögen att göra något åt sin situation dom vet bara att kronofogden drar en viss summa varje månad och sen har dom en liten del att leva för.
Hade de dessutom varit friska och haft jobb så hade de definitivt vart något helt annat men nu är inte läget sådant utan de är sjuka och är därför förtid pensionerade.
Det är anledningen till att om jag kan så skall jag förändra även deras framtiden till de bättre om de nu är de sista jag skulle göra i livet, så hade jag varit nöjd med det.

Tyvärr rullar ju åren på och jag blir inte yngre, men däremot har jag snart jobb har 2 st intervjuer de känns faktiskt väldigt bra.
Det ena jobbet är dessutom otroligt bra betalt, så de lockar ju tänk att kunna spara undan 15.000kr per månad de skulle bli runt 180.000kr på ett år tillsammans med de jag har nu så skulle de innebära 300.000kr men som sagt de bara lite drömmar jag har nu för att kämpa lite lite extra.


Hoppas att er vecka blivit lika bra som min

Ha det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar