Vars ända uppgift är att bli 1 miljon rikare på 5 år, 2015 startade vi !!
Skitsamma hur många år det tar vi sätter målet på 10 miljoner istället

664210 kr


2016-06-02

lite lite spekulationer etc...

Har spekulerat lite i när jag kan tänkas nå några av mina del mål och jag spekulerar i att jag kommer ta 150k i slutet på Augusti i år.

200k tror jag att jag borde kunna ta i slutet på December i år men de återstår och se om de är möjligt eller inte.
Har dessutom ändrat min strategi lite istället för att lägga 100% av sparandet på en aktie varje månad så splittar jag och lägger på 2 aktier istället eller fonder de gör att man kan eventuellt fånga bottnar också vidare.
 Har ju börjat titta mycket mer på utdelnings aktier också de är ju som sagt intressant därför att de varje år kommer in en summa exempelvis i år har de kommit in 1031kr de är betydligt bättre än att ha pengarna på ett vanligt sparakonto som förvisso just nu bara ger 0% men allt är väl bättre än sparkonto just nu.

Jag studerar för fullt nu .NET för att bli skarpare på de programspråket och kommer lägga allt fokus där.

Har inte så mycket mer att tillägg tyvärr hoppas alla får en fortsatt underbar kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar